Ajankohtaista

| Ajankohtaista

Lisää kysyntää kasvisruoalle – ei pakolla vaan sievästi suostuttelemalla

Jokaisella meistä on kokemuksia asiakkaana olemisesta. Näin ollen tiedämme varmasti miltä tuntuu, jos meidät pakotetaan käyttäytymään tietyllä tavalla tai tekemään muiden määräämiä valintoja tilanteissa, joissa oman käsityksemme mukaan päätösvallan tulisi olla meillä itsellämme.  Asiakkaan päätösvallan kyseenalaistaminen tai loukkaaminen voi johtaa siihen, että alun perin

Lue lisää
| Ajankohtaista

Kosken seudun yläkoulu teki kouluruokailusta menestystarinan

Kosken seudun yläkoulussa lähes jokainen oppilas syö koululounaan. Se ei ole sattumaa, vaan seurausta laadukkaasta ruuasta, sujuvista puitteista, arvostavasta ruokapuheesta ja nuorten kuuntelusta. Kosken seudun yläkoulussa Varsinais-Suomessa kouluruoka maistuu poikkeuksellisen hyvin. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen vuoden 2023 Kouluterveyskyselyn mukaan koululounaan syö päivittäin

Lue lisää
| Ajankohtaista

Hyvän kouluruokailun julistus!

Mitäpä olisi syksy ilman kouluruokailukeskusteluja ja median uutisnostoja tästä aiheesta. On tärkeää, että kouluruokailu on esillä ja että siitä puhutaan kaikkia osapuolia kunnioittavalla tavalla. Ruokapalveluilla on iso vastuu ruoan valmistajana, tarjoilijana ja ruokakasvattajana mutta iso vastuu on myös koulujen kasvatushenkilöstöllä  ruokailuun kannustajan roolissa. Ammattikeittiöosaajien vuonna

Lue lisää
| Jäsenlehti

Miten teillä viestitään vastuullisuudesta?

Ruokapalvelualalla tehdään vaikuttavaa vastuullisuustyötä. Siitä kannattaa viestiä suunnitelmallisesti, sillä vastuullisuus ei näy tuotteesta tai palvelusta päällepäin. Suomalaiset kuluttajat haluavat yhä enemmän tietoa käyttämiensä tuotteiden ja palveluiden vastuullisuudesta. ”Vastuullisuus ei kuitenkaan näy tuotteesta, palvelusta tai brändistä päällepäin. Siksi siitä pitää viestiä. Jos vastuullisuudesta ei viestiä, kuluttajan

Lue lisää
| Ajankohtaista

Lautasta laajemmin-miten suunnitella ruokailuympäristö osaksi herkullista ateriaa?

Mikähän siinä on, että vaikka kahteen ravintolaan lähtee ihan samat ruoat, toisesta paikasta tuleva asiakaspalaute on pääosin kiittävää, kun taas toisessa paikassa tarjotusta ruoasta valitetaan toistuvasti? Tällaisia kommentteja kuulen usein ammattikeittiöiden edustajilta, kun kerron ruokailuympäristöön liittyvistä tutkimuksistamme.  Tutkimustulosten lisäksi tällaiset arkielämän havainnot ovatkin vakuuttaneet minut

Lue lisää